sâmbătă, 9 decembrie 2017

O fixatie numita scrapbooking

Nu prea imi inchipuiam eu ca ma va acapara in halul asta aceasta tehnica. Practic, daca imi vine o idee seara, a doua zi trebuie sa ma apuc de treaba, altfel simt ca imi explodeaza creierul. E greu de descris senzatia, e ca si cum ceva se zbate in capul meu si incearca cu disperare sa iasa la lumina. Ups, suna cam horror, dar asta e!
Poanta e ca niciodata, dar niciodata nu-mi iese ce vad cu ochii mintii. Una visez, alta rezulta in practica. Am ratat de vreo doua ori in sensul ca nu mi-a placut "opera" finala si nici nu am mai putut sa dreg busuiocul.

Am ajuns la concluzia ca oricate clipuri demonstrative ai viziona, daca nu ai materialele profesioniste de rigoare, nu iese si pace. Am incercat sa folosesc ce am prin casa, si credeti-ma ca am o gramada de resturi si materiale, dar tare greu gasesc un mod de a le imbina in felul in care lucreaza fetele specializate in asa ceva. Nu prea poti sa improvizezi cand vrei sa atingi un anumit nivel. Culmea este aceasta tehnica se bazeaza tocmai pe improvizatie. Pe de alta parte, sunt sigura ca mai am drum lung pana sa spun ca am prins dedesubturile acestei activitati de handmade.
Nu am materialele de pe net deoarece mare parte nici nu se gasesc in magazinele noastre sau daca sunt, te doboara pretul! Iata cateva "flecustete" absolut necesare in scrap si mixed media si care nu pot fi inlocuite cu chestii la intamplare.
1. Florile din hartie
Afurisitele de flori nu lipsesc din niciun tutorial! Si la noi nu sunt! Adica sunt vreo doua-trei modele banale, dar florile adevarate, si mari si mici, din diferite specii, de diferite forme si culori, absenteaza cu brio. La loc de cinste sunt trandafirasii de toate culorile, dar nu se potrivesc in orice tema. Eu i-am gasit intr-un magazin fizic, mai ieftin decat online. Am luat si din cei din textil, dar astia nu merg vopsiti si se lipesc mai greu.
2.Ornamentele din lemn
He, he, nu orice figurine din lemn, ci acele forme filigranate sau traforate, foarte subtiri, care se aplica pe lucrare si dau aspectul 3D. Fara ele nu exista niciun farmec! Ei, bine, la noi costa de zici ca sunt lucrate in aur. Sunt de import, dar totusi...Daca iei o bucatica de lemn cu cheite, colivii, floricele, biciclete si alte alea, ajungi sa dai si 20 de lei. Foarte ineficient.
3.Lipiciul
Am schimbat vreo trei feluri pana acum. La lipirea cartoanelor si hartiei folosesc adezivul meu din tehnica servetelului, dar la elementele din metal, sticla, plastic sau lemn imi trebuie ceva mai strong. Iar astea costa 15-20 de lei un tub mai maricel. Am avut un UHU universal super-bun si nu il mai gasesc de cumparat. Am mai folosit Scotch universal si acum sunt la un Bison universal care, slava Domnului, a fost doar 10 lei. Si se consuma intr-un ritm...
4. Mesajele
Diferitele cuvinte sau mesaje sunt de baza. La straini sunt tot soiul: litere din lemn, din carton, metalice... La noi gasesti cate ceva imprimat pe cartoanele cu modele de scrapbooking. Am mai incercat sa decupez eu litere, sa le vopsesc, sa le lipesc, dar se vede ca sunt stangaci realizate. Sau poate sunt eu prea pretentioasa.

Nu va spun ce accesorii si unelte folosesc fetele. Eu mi-am cumparat doar o piesa micuta cu o lama, numita distressing tool, care razuie si invecheste marginile cartonului. Alta chestie de baza in scrapbooking. Fara aspectul de invechit nu se poate! Si mai utilizez patina umbra din tehnica servetelului pentru un efect mai spectaculos. Dar in rest, am renuntat deocamdata sa achizitionez altceva.

Ei, dupa atata vaicareala, justificata totusi, iata ce am mai lucrat in aceasta tehnica. La ultimele doua nu sunt convinsa de rezultat, sunt altfel de cum imi doream.
 
 
 
 
 
 
 

2 comentarii:

  1. Ti-au iesit destul de spectaculos! Nu te mai vaicari... :D
    https://www.colorit.ro/adezivi.html Uita-te pe aici. UHU am vazut mai multe modele in magazinele lor!
    O duminica placuta si odihnitoare sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, ma uit, am mai fost pe site-ul acela. O saptamana linistita iti doresc si tie!

      Ștergere