sâmbătă, 23 ianuarie 2016

Tutorialele handmade de pe net-capcane pentru incepatori

Cred ca multi dintre cei care se hotarasc sa invete o tehnica handmade cauta la inceput tutorialele de pe net. Exista o groaza de persoane care posteaza asa ceva si exista o multime de clipuri pe Youtube.
As vrea sa atrag insa atentia asupra unui fapt intalnit in special la clipurile cu emisiuni televizate de handmade sau la cursurile organizate de magazine online care vand astfel de materiale.
Cand sunteti incepator si sunteti in faza de informare, vizionarea unui astfel de film va poate induce false idei despre ce marci de produse si, mai ales, ce cantitati de produse trebuie folosite. Eu prefer de o mie de ori sa vad experienta unei persoane oarecare, pe un blog de handmade, decat filmuletele sus-pomenite. Este normal ca un clip realizat cu sponsorizarea unei firme sa promoveze acele produse desi ar putea fi mai scumpe decat altele. Inainte de a cumpara, faceti un tur prin toate magazinele, in decoupage de exemplu, un adeziv este doar un adeziv, in general cele mai scumpe nu fac nimic in plus fata de cele obisnuite. La fel si lacurile pe baza de apa sau solvent, compozitia chimica este aceeasi, pretul difera in functie de alte criterii comerciale.

Dar cel mai suparator este faptul ca tutorialul cu reclame ascunse te indeamna sa utilizezi cantitati mari din orice, fie ca este grund, adeziv, culori acrilice sau lacuri. Ti se spune ca trebuie sa fleoscaiesti straturi de lipici inainte si dupa lipirea modelului cand, in realitate, un servetel subtire se va rupe imediat daca va fi inmuiat in halul acela. Niciodata nu este nevoie de atata adeziv, este o falsa problema! Esti indemnat sa dai nu stiu cate straturi de lac, ti se arata cum sunt amestecate culori acrilice in disperare... In realitate vei descoperi singur cum sa faci economie la materiale.
Ti se spune ca este musai sa ai nu stiu ce pensule de diverse dimensiuni, cand in realitate pensulele cu par sintetic rup servetelul, iar cele cu par natural costa destul de mult in online, mai ales cele late. Eu folosesc numai o dimensiune medie de pensula din par de veverita pe care o cumpar dintr-un magazin oarecare, care vinde si rechizite, si ma costa 1 leu. Ca sa obtin o pensula mai lata pentru suprafete mari, leg doua pensule obisnuite cu elastice si le tund un pic varful. Am folosit buretel obisnuit de spalat vasele numai la decorarea farfuriilor de sticla si a mers perfect. In loc de pasta aceea 3D pentru efect in relief se poate da si cu chit de cutit daca aveti prin casa. Am gasit la un moment dat un clip in care se demonstra cum poti face lipici din faina cu apa si nu mai stiu ce, asadar exista solutii mai ieftine.
Ideea este ca trebuie sa selectati putin informatia si sa aveti rabdare sa invatati din mai multe surse. Apoi, exersand, veti descoperi cum sa reduceti consumul. Este esential atunci cand vreti sa mentineti costuri mici si sa aveti castiguri mai mari.

3 comentarii:

  1. Eu am facut decoupage cu lipici din orez :D. Lipiciul facut in casa. Cand se usuca nu se mai vede :D. Plus ca nu miroase a nimic ;).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ingenios, stiu ca orezul lasa la fiebere un mucilagiu, nu imi inchipuiam ca e bun la lipit.

      Ștergere
    2. Asa este - mie mi l-a pregatit mereu Buni, dar am notat reteta pentru cand voi mai vea nevoie. Desi probabil tot pe ea am sa o rog sa il prepare ca.. ii iese bine :D.
      La ce am lipit eu pe carton a mers foarte bine si decoratiunile s-au pastrat bine in timp. Este mai bun decat cel din faina - cel putin mie asa mi se pare. :)

      Ștergere