joi, 16 aprilie 2015

Despre perfectiune in handmade

Am mai spus si altadata, atat pentru cei care realizeaza obiecte handmade, cat si pentru cei care le cumpara: daca sunteti perfectionisti in realizare/cautare, poate nu sunteti pregatiti pentru handmade. Unii s-ar putea sa ma contrazica vehement, eu am ajuns la aceasta concluzie creind si studiind produsele realizate de altii.
Am un profund respect pentru cei care cer tot timpul mai mult de la ei insisi. Dar afirm cu tarie ca un obiect perfect finisat nu va suplini niciodata un design/model anost, fara personalitate, prost gandit. Exista creatori care exceleaza in tehnica, isi bibilesc fiecare coltisor, respecta absolut toate prescriptiile tehnice, dar care lasa de dorit in viziunea artistica. Oricat de mult si-ar finisa produsul, acesta nu va iesi din tipare, nu va atrage privirile, nu va smulge exclamatii de incantare. I-as putea sfatui pe acesti oameni sa nu-si mai consume timpul si energia cu detalii care NU fac diferenta. Am vazut multe doamne ce lucreaza in tehnica servetelului disperate ca hartia face cute la lipire. Va rog sa ma credeti ca nu aceasta este cea mai mare hiba a unui produs anost. Un model extraordinar va eclipsa cu totul o cuta, o bula in lacul final, o pata mica dintr-o culoare nepotrivita. Trebuie doar sa va dozati corect energia. Tehnica propriu-zisa o poate invata oricine, stiinta "asamblarii" unui model deosebit este data de inspiratie si educarea bunului-gust.
Pentru cumparatorii de handmade as avea de asemenea cateva vorbe. Vi se pare ca o linie a iesit tremurat? Ca un cerc nu este perfect? Ca arabescurile sunt stangace pe alocuri? Dragii mei, daca vreti perfectiune, luati-va un produs de fabrica! Acolo veti gasi linii drepte, rotocoale ingenioase, culori perfect imbinate... In handmade sta si sufletul celui care lucreaza. Iar sufletele nu sunt perfecte!
Iata mai jos trei seturi facute in ultimul timp. Primul include o cutie de lemn, o vaza obtinuta din sticla taiata si o farfurie mica, putin adancita. Al doilea este format din vaza obtinuta prin taierea sticlei si un platou cu marginile usor ridicate. Al treilea are, pe langa vaza pe care v-am aratat-o in postul trecut (obtinuta din sticla de ulei de masline) si doua farfurii pentru aperitive.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu